Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Verandavie

ARTIKEL 1:

1.1 Definities

1.1.1 Verandavie, gevestigd en kantoorhoudende Ringvaartweg 4, Beverwijk, Nederland, ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 90546962, de geregistreerde handelsnamen van Verandavie.

‘Wederpartij’: degene die aan Verandavie een opdracht verstrekt of een bestelling plaatst of met wie Verandavie een overeenkomst sluit; ‘Producten of zaken’: producten of zaken zoals deze op enig moment in het product en leveringsassortiment van Verandavie zijn opgenomen; ‘Partijen’: Verandavie en wederpartij gezamenlijk.

ARTIKEL 2:

2.1 Algemeen

2.1.1 Op alle offertes/samenwerkingen en/of overeenkomsten met Verandavie tot het leveren van zaken en/of diensten zijn deze algemene voorwaarden van toepassing.

2.1.2. Algemene voorwaarden van wederpartij worden geacht door Verandavie uitdrukkelijk te zijn verworpen, onder uitdrukkelijke toepasselijk verklaring van de voorwaarden van Verandavie, tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.

2.1.3. Indien één of meerdere bepalingen in deze voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig mochten blijken te zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze voorwaarden bepaalde volledig van kracht.

2.1.4. Indien Verandavie niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Verandavie in enigerlei mate recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van deze voorwaarden te verlangen.

Na de eerste aanbetaling voor uw veranda beginnen wij de samenwerking voor uw veranda. Het is altijd even handig om de algemene voorwaarden, regelgeving en uitvoering even door te nemen. In vergelijking met een uit- of aanbouw is er een groot risico op lekkages bij veranda’s. Dit is omdat het compleet met losse aluminium onderdelen wordt gemonteerd en in elkaar wordt gezet. U krijgt daarom 6 maanden garantie tegen directe lekkages en afwijkingen van het product zelf.

ARTIKEL 3:

3.1 Algemene regelgeving/uitvoering Verandavie

3.1.1 Wij geven geen zekerheid of garanties tegen verzakkingen en op schades en/of afwijkingen die ontstaan na verzakkingen. Dit in verband met het feit dat er altijd verzakkingen zijn. U kunt op https://bodemdalingskaart.nl/nl/ kijken hoe de gemiddelde verzakkingen zijn in uw regio en zelf bepalen hoe u de montage wilt om de kansen tegen verzakkingen te minimaliseren.

3.1.2 De staanders worden ingegraven en met 20 kilo snelbeton per paal volgestort of op de bestaande tegels bevestigd of de staander kunnen ook gemonteerd worden op uw steenwerk, zandcement, ondergrond als dit hard genoeg is. Dit wordt afgestemd met de klant.

3.1.3 De waterafvoer kunnen we net boven de grond uit laten komen. Deze wordt NIET gekoppeld aan de riolering/hemelwaterafvoer. De waterafvoer van de woning koppelen met die van de overkapping valt niet onder onze werkzaamheden. Dit kan tegen extra gelden uitgevoerd worden, maar de risico’s voor lekkages en eventuele schaden zijn wij niet verantwoordelijk.

3.1.4 Mocht de afwatering aangesloten worden op de hemelwater of riolering, zijn wij NIET verantwoordelijk voor lekkages aan de gootzijde wegens het overlopen/overbelasten van de goot omdat het water niet snel weg kan via de hemelwaterafvoer/riolering.

3.1.5 Aluminium heeft een doorbuigingstolerantie van maximaal 12 mm. Doorbuigingen binnen deze tolerantie vallen niet onder enige garantieregelingen.

3.1.6 Led spots kunnen we aansluiten mits er een lichtpunt aanwezig is op het gevelwerk.

3.1.7 Heldere platen/spieplaten en polycarbonaat platen hebben een hoog risico voor condens/water in de platen. Deze vallen NIET onder garantie! Tegen condens is er geen verzekering of garantie. De schades die ontstaan na condens zijn wij niet verantwoordelijk voor. U kunt dit mogelijk oplossen met een goede heater of ventilator.

3.1.8 U heeft 2 jaar garantie op het materiaal en 6 maanden op het kitwerk, montage en schuifpui (accessoire).

3.1.9 Er is geen garantie op glas. Eventueel schade aan uw glas kunt u melden bij uw verzekering. Nadat de garantie is verlopen kunnen wij alsnog tegen extra servicekosten reparaties uitvoeren. (Zie de tarieven: servicekosten Verandavie)

3.1.10 Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u binnen 2 maanden contact op te nemen met ons om dit te melden. Als blijkt dat u te laat ons heeft geïnformeerd, dan vervallen de garanties en eventueel de schaden die als gevolg hiervan (zijn) ontstaan.

3.1.11 Verandavie is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor schaden die ontstaan door extreme weersomstandigheden, bijvoorbeeld door een hevige storm/wind/regen. Schades die hierdoor zijn ontstaan hoort u aan uw verzekering te melden. Check ook even of u überhaupt bent verzekerd voor uw veranda. Hier bent u zelf verantwoordelijk voor. (Opstal/inboedelverzekering)

3.1.12 Bij extreme weersomstandigheden kan de veranda-goot in één keer overbelast raken. Hierdoor kunnen er lekkages ontstaan en eventuele schaden. Dit valt niet onder de garantievoorwaarden. U moet nogmaals bij uw verzekering zijn en eventueel foto’s maken en dit doorsturen naar uw verzekering.

3.1.13 Verandavie is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor schaden en/of lekkages ontstaan door klussen/montages buiten de ‘standaarden’, zoals een overkapping op een balkon, terras, appartement, een overkapping tegen een bedrijfspand aan, een overkapping tussen twee gebouwen en/of soortgelijke moeilijke situaties. Dit is op eigen risico van de klant. Onze overkappingen/veranda’s zijn bedoeld voor in een tuin, vrijstaand of vast aan het gevelwerk van de woning, bungalowwoning, tuinhuis, terras etc.

3.1.14 U dient elke maand uw goot vrij te maken van bladeren, dit in verband met verstoppingen in de gootafvoer. Anderzijds vervallen de garanties op lekkages.

3.1.15 Glasplaten wat geleverd wordt en/of gemonteerd wordt bv. dakbedekking, zijwanden, schuiframen/schuifpui, alles wat van glas is leveren/monteren wij compleet zonder barsten/beschadigingen. Na alles compleet geleverd te hebben stellen wij ons niet aansprakelijk voor eventuele beschadigingen, condensaties, barsten, verkleuringen en krassen.

3.1.16 Het terrein dient goed toegankelijk te zijn, en geen obstakels te hebben.

3.1.17 De ondergrond dient geheel verhard te zijn en MOET vlak en waterpas zijn. Zo zullen de materialen/systemen beter functioneren, anderzijds is dit op het risico van de klant (in verband met nalatigheid).

3.1.18 De glazen schuifwanden en schuifpuien werken het beste als de ondergrond waterpas is. Het risico hiervan is op de klant.

3.1.19 Waar fundering in de grond dient te komen moet de grond volledig ontdaan zijn van bestrating, bekabeling, afvoeren, puin, funderingen en dergelijke.

3.1.20 Verandavie is niet aansprakelijk voor schade toegebracht aan kabels en/of leidingen in de grond.

3.1.21 Herstraten van ontnomen bestrating ten behoeve van funderingsblokken (poeren) is voor eigen rekening.

3.1.22 De klant bepaalt zelf hoe de fundering wordt. Wij geven slechts advies en de klant bepaalt. Na de bepaling zijn eventuele schades, verzakkingen, afwijkingen op risico van de klant.

3.1.23 Verandavie is niet aansprakelijk voor bouwkundige gebreken aan de woning of gebouwen van consument en de schaden die ontstaan als gevolg van montage, zoals verouderde gevelbekleding, slechte voeg op het metselwerk, slechte metselwerk, slappe balken, slechte naden.

3.1.24 De klant bepaalt na de inmeting/adviesgesprek waar de muurplaat op wordt gemonteerd. De risico’s en eventuele schaden die vervolgens hieruit vloeien is op risico van de klant.

3.1.25 U bent zelf verantwoordelijk voor de nodige vergunningen. Eventuele gevolgen en/of aansprakelijkheid van het niet hebben van de juiste vergunningen komen nooit voor rekening van Verandavie, maar ten allen tijde voor rekening van uzelf.

3.1.26 Extra werkzaamheden die nodig blijken worden in rekening gebracht.

3.1.27 Bij niet kunnen komen op de afgesproken dag, tijdens of voor de montage, als blijkt, met een geldige reden, zoals dat er bepaalde materialen te kort zijn of de materialen zijn verkeerd en of slecht weer en of bij ziekte van de monteurs en of storing aan de auto, zullen we een nieuwe montagedatum inplannen en dit zo snel mogelijk oplossen en zijn wij niet aansprakelijk voor bepaalde coulanceregelingen/schadebedragen.

3.1.28 Zodra de klant zelf bewerkingen doet aan de constructie/veranda vervalt de garantie tegen lekkages en andere afwijkingen.

3.1.29 Verandavie is niet verantwoordelijk voor schaden/scheuren die ontstaan na het uitvoeren van overige uitbestede klussen, zoals zandcement/beton laten storten, horren, tegelen, tuinrenovaties, bestrating, schuttingen. Wij zijn slechts een tussenpersoon hierin. Dit is op eigen risico. De klant is vrij hierin om dit allemaal zelf te regelen.

3.1.30 Na storting van zandcement/betonnen dekvloeren adviseren wij om altijd tegelwerk te plaatsen en eventueel PVC. Houten vloeren kunnen uitzetten en meer vocht opnemen. Vele ondergronden zuigen ook vocht van onderen en de veranda’s kunnen snel condenseren, dus houd er rekening mee.

3.1.31 De veranda-schuifpui is een niet-geïsoleerd kozijn-systeem wat wordt geproduceerd met aluminium profielen. Dit systeem is bedoeld voor in de tuinkamer en is niet te vergelijken met een echt geïsoleerd kozijn-systeem van woningen. Dit systeem is redelijkerwijze tochtvrij, maar niet 100% waterdicht. Omdat aluminium een buigingswaarde heeft kunnen er mm-verschillen ontstaan bij het plaatsen, bij de schuifbare gedeeltes. Dit kan bijvoorbeeld ontstaan door de ondergrond die niet geheel waterpas is. U krijgt 6 maanden garantie voor de functionaliteit van uw schuifpui. Bij een echt kozijn-systeem is er geen buigingswaarde. Een geïsoleerd kozijn-systeem is ook gemiddeld 4x duurder dan een veranda-schuifpui. Zo’n systeem kan in principe ook geplaatst worden onder uw veranda/overkapping bij interesse.

3.1.32 Er kunnen lichte kleurverschillen zijn in de aluminium rabatdelen, maar u krijgt dus garantie op de functionaliteit en niet op de hele lichte kleurverschillen. Eventueel kunt u ook een lak aanvragen met een zelfde RAL-code.

3.1.33 Uw gevelbekleding moet van tevoren goed nagelopen worden, omdat als er ‘geen veranda’ staat, bij een regenval het niet wordt opgemerkt dat er achter uw gevelbekleding ook lekkages zijn. Nadat de veranda geplaatst wordt als een dicht systeem, wordt dit dus ‘later’ opgemerkt, al hoewel de lekkages ontstaan door de nalatigheid en slecht onderhoud van het gevelwerk. De veranda’s worden gemonteerd met een muurplaat wat wordt gekit, dus de lekkage kan niet ontstaan hierdoor, tenzij het kitwerk is gaan scheuren of verkeerd is gekit. Dit kunnen wij nalopen/vervangen/vernieuwen. Achteraf nadat de veranda is geplaatst, uw gevel onderhouden, aanpassen, balken vernieuwen, gevelbekleding vernieuwen is op de risico van de klant.

3.1.34 In sommige gevallen wordt de overkapping geplaatst tussen 2 panden/garages/uitbouwen/schuren. Wij geven geen garantie bij lekkages, omdat de lekkages ook kunnen ontstaan door nalatigheid van de gebouwen zelf, bijvoorbeeld door slechte dakranden, scheuren in het dakleer. Dit moet daarom vooraf goed nagelopen worden.

3.1.35 Tegen verkleuringen van de veranda is er 3 jaar garantie. Op sommige locaties is er veel meer zonlicht dan gemiddeld. Dit valt dan buiten de standaarden.

3.1.35 Bij lekkages nadat de garantie is verlopen kunt een Tube van ons krijgen.

ARTIKEL 4:

4.1 Onderhoud

Noodzakelijk onderhoud is niet van toepassing op onze overkappingen en veranda’s, door het gebruik van hoogwaardig aluminium zijn onze producten onderhoudsarm. Wanneer nodig kunt u met een natte doek met zeepsop het aluminium afnemen om deze schoon te maken. Met behulp van een (uitschuifbare) zeem kunt u het dak reinigen. Wij adviseren om uw overkapping minstens tweemaal per jaar te reinigen.

ARTIKEL 5:

5.1 Garantievoorwaarden

Wij geven om onze producten en doen uiteraard ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er iets gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.

Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. U kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.

Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u binnen 2 maanden contact op te nemen met ons. Indien u tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.

5.2 Wettelijke garantie: recht op goed product

De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer meegaat dan het andere.

Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie. (Bron: rijksoverheid.nl)

ARTIKEL 6:

6.1 Leverings- en montagevoorwaarden

Leveringsvoorwaarden (indien u niet door Verandavie laat monteren)

Onze klantenservice neemt contact met u op om samen de afleverdatum te bepalen.

De bezorging van uw bestelling vindt plaats op de afgesproken dag tussen 07:30 en 22:00 uur. Een dag voor de levering nemen wij telefonisch contact met u op, om aan te geven of wij in de ochtend, middag of avond zullen bezorgen.

××× Let op: een specifieke tijd kunnen we niet noemen in verband met het weer en verkeer.

Indien Verandavie de bestelling niet op de afgesproken datum kan leveren, dan is hier GEEN coulanceregeling op van toepassing. Verandavie neemt zo spoedig mogelijk contact met u op om een nieuwe leverdatum af te spreken.

Wij adviseren dan ook geen monteurs in te huren op deze (bezorg)dag. Onze bezorgers zullen u een half uur voor de levering bellen om u te informeren dat zij naar u onderweg zijn. Zij gebruiken hiervoor het telefoonnummer dat u aan ons heeft doorgegeven. De levering geschiedt tot de eerste drempel. Indien u in overeenstemming met de bezorgers hiervan afwijkt, draagt u het risico. Hiervan uitgezonderd is in het geval wanneer ernstige nalatigheid of opzet aantoonbaar is. Ons levergebied beslaat Nederland, België en tot 200 kilometer hemelsbreed over de Duitse grens. Wanneer u zelf een bestelling komt ophalen op onze vestiging dan staat hier geen compensatie tegenover. Uw bestelling wordt buiten klaargezet om in te laden. Het inladen dient u zelf te verzorgen. Wij adviseren dat u bij zwaardere producten met minimaal twee personen komt. Controleer voordat u een onderdeel monteert of deze vrij is van defecten. Indien u een defect constateert maak hier ter plekke dan foto’s van en neem telefonisch contact met ons op. Bij sneeuw of vorst dient u de parkeerplaats en/of inrit ijs- en sneeuwvrij te maken in verband met de veiligheid van onze bezorgers.

ARTIKEL 7:

7.1 Offertes

7.1.1 Alle aanbiedingen en offertes van Verandavie zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

7.1.2 Verandavie kan niet aan haar aanbiedingen of offertes worden gehouden indien wederpartij redelijkerwijs kan begrijpen dat de aanbieding of offerte, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

7.1.3 Als wederpartij aan Verandavie voor het uitbrengen van een aanbieding of offerte gegevens, tekeningen, of andere documenten verstrekt, mag Verandavie uitgaan van de juistheid hiervan.

7.1.4 Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige orders.

ARTIKEL 8:

8.1 Totstandkoming overeenkomst

Overeenkomsten gelden tussen partijen als gesloten vanaf de dag van verzending van de schriftelijke opdrachtbevestiging door Verandavie respectievelijk de dag waarop Verandavie een door wederpartij bij haar geplaatste (online/digitale) opdracht feitelijk uitvoerde. Onder schriftelijk wordt in deze voorwaarden verstaan: per post, per telefax, per e-mail of via enig ander gangbaar communicatiemiddel, waarmee het mogelijk is tekst over te brengen.

ARTIKEL 9:

9.1 Wijzigingen in de overeenkomst

Wijzigingen in de overeenkomst, alsmede in deze voorwaarden, zijn slechts van kracht, indien zij uitdrukkelijk schriftelijk tussen Verandavie en wederpartij zijn overeengekomen, behoudens het vermelde in artikel 6 lid 2 (Prijs). Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is deze te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen in overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan. Leidt de wijziging tot een prijsaanpassing dan zal Verandavie daarvan voor zover mogelijk vooraf een prijsopgaaf doen. Door wijziging van de overeenkomst kan voorts de oorspronkelijke termijn van uitvoering of levering worden gewijzigd.

ARTIKEL 10:

10.1 Prijzen

10.1.1 De door Verandavie opgegeven prijzen zijn exclusief omzetbelasting en overige heffingen.

10.1.2 Indien na de datum van totstandkoming van de overeenkomst een of meer onvoorziene kostprijsfactoren verhoging ondergaan of een verhoging optreedt is Verandavie gerechtigd de overeengekomen prijs dienovereenkomstig aan te passen. Een prijswijziging geeft wederpartij geen recht tot ontbinding van de overeenkomst.

10.1.3 Indien reeds een gedeelte van de door Verandavie te leveren producten/zaken is geleverd, is het vermelde in lid 2 onverkort van toepassing ten aanzien van de door Verandavie nog te leveren producten/zaken.

ARTIKEL 11:

11.1 Verzending

Verandavie bepaalt de wijze van verzending en verpakking, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.

ARTIKEL 12:

12.1 Leveringstermijnen en uitvoering overeenkomst

12.1.1 De leveringstermijn wordt door Verandavie bij benadering vastgesteld, tenzij tussen partijen uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

12.1.2 Overschrijding van een overeengekomen (fatale) leveringstermijn brengt Verandavie niet in verzuim als bedoeld in artikel 6:83 Burgerlijk Wetboek. Overschrijding van de leveringstermijn verplicht Verandavie niet tot betaling van schadevergoeding en geeft wederpartij niet het recht tot ontbinding of opschorting van de overeenkomst en/of van de uit de overeenkomst voor hem voortvloeiende verplichtingen.

12.1.3 Onverminderd het elders in deze voorwaarden met betrekking tot verlenging van de leveringstermijn bepaalde, wordt deze termijn verlengd met de duur van de vertraging die aan de zijde van Verandavie ontstaat ten gevolge van de niet voldoening door wederpartij van enige voor hem uit de overeenkomst voortvloeiende verplichting of ten gevolge van het niet verlenen van medewerking met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst.

12.1.4 Verandavie heeft het recht bepaalde werkzaamheden voor wederpartij te laten verrichten door derden.

12.1.5 Verandavie is gerechtigd tot nakoming van de overeenkomst met wederpartij door middel van deelleveringen, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen en/of de aard van de overeenkomst zich daartegen verzet. Bij deelleveringen geldt elke afzonderlijke partij producten/zaken als een levering en is Verandavie gerechtigd ter zake deze deelleveringen afzonderlijk aan wederpartij in rekening te brengen.

ARTIKEL 13:

13.1 Risico en levering

13.1.1 Indien wederpartij afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering is Verandavie gerechtigd de producten/zaken op te slaan voor rekening en risico van wederpartij.

13.1.2 Schade aan producten/zaken veroorzaakt door vernieling of beschadiging van verpakking is voor rekening en risico van wederpartij, tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen.

13.1.3 Wederpartij dient in beginsel zelf zorg te dragen voor een adequate verzekering van deze zaken, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.

ARTIKEL 14:

14.1 Opschorting en ontbinding

14.1.1 Verandavie is gerechtigd, zonder voorafgaande ingebrekestelling, de nakoming van haar verplichtingen uit de met wederpartij gesloten overeenkomst op te schorten dan wel de overeenkomst (gedeeltelijk) te ontbinden indien:

a. wederpartij de verplichtingen uit deze of voorgaande overeenkomsten niet, niet volledig of niet tijdig nakomt;

b. na het sluiten van de overeenkomst Verandavie ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat wederpartij de verplichtingen niet zal nakomen of dat Verandavie in haar verhaalsmogelijkheden zal worden benadeeld;

c. wederpartij bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is;

d. in geval van faillissement, toepassing van de wettelijke schuldsaneringsregeling, surseance van betaling, overlijden, onder bewind- of curatelestelling, staking of beëindiging van de bedrijfsuitoefening door wederpartij of het kennelijk voornemen daartoe, (conservatoir of executoriaal) beslag dat niet binnen 30 dagen wordt opgeheven of vernietigd, een en ander voor zover van toepassing;

e. indien door vertraging aan de zijde van wederpartij niet langer van Verandavie kan worden gevergd dat Verandavie de overeenkomst tegen oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen.

14.1.2 Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van Verandavie op wederpartij onmiddellijk opeisbaar. Indien Verandavie de nakoming van de verplichtingen opschort behoudt zij haar aanspraken uit de wet en overeenkomst.

14.1.3 Indien Verandavie tot opschorting of (gedeeltelijke) ontbinding overgaat, is zij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten.

14.1.4 Verandavie is steeds gerechtigd vergoeding van schade te vorderen, indien de ontbinding of opschorting van de overeenkomst aan wederpartij is toe te rekenen.

14.1.5 Indien wederpartij een geplaatste order geheel of gedeeltelijk annuleert, dan zullen de daarvoor bestelde of gereedgemaakte zaken, vermeerderd met bijkomende kosten integraal aan wederpartij in rekening worden gebracht.

ARTIKEL 15:

15.1 Overmacht

15.1.1 Verandavie is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens wederpartij indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan haar schuld, noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.

15.1.2 Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast wat daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop Verandavie geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Verandavie niet in staat is haar verplichtingen na te komen.

15.1.3 Indien en voor zover Verandavie ten tijde van het intreden van de overmacht situatie haar verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of zal kunnen nakomen, en het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Verandavie gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte afzonderlijk aan wederpartij in rekening te brengen.

ARTIKEL 16:

16.1 Betaling

16.1.1 Betaling dient zonder enige korting te geschieden binnen 3 dagen na factuurdatum, op een door Verandavie aangegeven wijze in de valuta waarin is gefactureerd.

16.1.2 Verandavie is gerechtigd digitaal te factureren.

16.1.3 Het recht van wederpartij om zijn eventuele vorderingen op Verandavie te verrekenen is uitgesloten.

16.1.4 Verandavie is steeds gerechtigd voor de nakoming van betalingsverplichtingen zekerheidsstelling te verlangen en/of uitsluitend onder rembours te verzenden. Verandavie is tevens gerechtigd de nakoming van de overeenkomst op te schorten totdat aan voormelde zekerheidsstelling naar genoegen van Verandavie is voldaan, bij gebreke waarvan al hetgeen wederpartij aan Verandavie, uit welke hoofde ook verschuldigd is, direct opeisbaar is. Voorts is Verandavie steeds bevoegd een voorschot te vragen voor de betaling, dan wel te factureren voordat levering heeft plaatsgevonden.

16.1.5 Indien wederpartij in gebreke blijft met de tijdige betaling van een factuur, dan is wederpartij van rechtswege in verzuim. Wederpartij is alsdan een schadevergoeding verschuldigd voor de schade die Verandavie heeft geleden.

16.1.6 Verandavie is gerechtigd om naast de hoofdvorderingen buitengerechtelijke kosten veroorzaakt door de niet-tijdige betaling aan wederpartij in rekening te brengen. Indien Verandavie het faillissement van wederpartij aanvraagt is wederpartij naast de hoofdsom en de buitengerechtelijke kosten tevens de kosten van de faillissementsaanvraag verschuldigd.

16.1.7 Verandavie heeft het recht de door wederpartij gedane betalingen te laten strekken steeds in de eerste plaats ter afdoening van alle verschuldigde kosten en vervolgens van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt wederpartij dat de betaling betrekking heeft op een latere factuur.

16.1.8 Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op.

ARTIKEL 17:

17.1 Servicekosten

Nadat uw garantie is verlopen, kunt u ons altijd bereiken voor een onderhoudsbeurt op uw overkapping. Hier zijn echter kosten aan verbonden, gerelateerd aan de afstand, berekend vanuit onze standplaats in Beverwijk, adres: Ringvaartweg 4.

De tarieven zijn hieronder vermeld:

Tarieven onderhoudsbeurt:

Tot en met 50 km: €150 excl. materialen.

Tot en met 100 km: €200 excl. materialen.

Tot en met 150 km: €250 excl. materialen.

Tot en met 200 km: €300 excl. materialen.

Tot en met 250 km: €350 excl. materialen.

Persoonlijk advies of een afspraak maken?


Scroll naar boven